۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 932078

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات بیش از ۵۰ هزار تن مرکبات به چین گفت: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی به چین اقدامات خوبی انجام شده است.

صادرات بیش از ۵۰ هزار تن مرکبات به چین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا پیمان‌پاک اظهار کرد: سال گذشته با پیگیری‌های سازمان توسعه و تجارت بیش از ۱۰ شرکت ایرانی به صورت رسمی و فیزیکی شرکت کردند که دستاوردهای بسیار خوبی را داشت.

وی افزود: نمایشگاه واردات چین بزرگترین حضور شرکت‌های ایرانی را در سال جاری شاهد است. بیش از ۵۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه واردات شرکت کردند و حدود ۱۰شرکت در حوزه محصولات کشاورزی فعال هستند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: نمایشگاه واردات چین بزرگترین رویدادی است که شرکت‌های ایرانی می‌توانند با مشتریان اصلی و مشتریان مستقیم خودشان مذاکره کنند و توافقات خوبی را منعقد کنند.

پیمان‌پاک عنوان کرد: براساس آمار رسمی، سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد دلار قرار داد در این نمایشگاه منعقد شده است که فرصت بسیار خوبی برای حضور شرکت‌های ایرانی است.

وی تصریح کرد: در حوزه محصولات کشاورزی بعد از سفر رئیس جمهور به چین اقدامات بسیار خوبی با همکاری سازمان توسعه و تجارت صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بحث معرفی محصولات ایران من جمله زعفران و خشکبار و محصولات غذایی ایران در پلتفرم‌های B۲C و پلتفرم‌های خرده‌فروشی چین مانند تیک تاک، محصولات ما عرضه خوبی داشته‌اند و افراد و مشتریان و خانواده‌های چینی با محصولات ایران آشنا شدند.

پیمان‌پاک خاطرنشان کرد: طی این ۶ ماه صادرات زعفران به چین بیش از ۶۰۰درصد رشد داشته است. در حوزه آبزیان رشد دوبرابری داشتیم. در حوزه خشکبار نیز رشد قابل توجهی داشتیم.

وی افزود: این مسیری است که با معرفی مستقیم محصولات ایران در حوزه کشاورزی و همچنین رفع موانع و تسهیلاتی که پیش رو خواهیم داشت بتوانیم موفقیت‌های خوبی را بدست آوریم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: از آن سفر تا الان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی خصوصا در حوزه مرکبات نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است برای اولین بار مرکبات ما در کشور چین رجیستر شده و چند نمونه پایلوت هم صادر شده است.

پیمان پاک یادآور شد: امسال پیش‌بینی ما این است که حداقل بیش از ۵۰ هزار تن محصولات مرکبات ایرانی بتواند به چین صادر شود. این حداقل برآورد ما است و پیش‌بینی می‌شود آمارهای بیشتری را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه پشتیبانی‌های خوبی در بحث لجستیک، برگشت ارز و بازاریابی صورت گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم علاوه بر مذاکراتی که در حوزه واردات کالاهای اساسی از محل منابع‌مان در چین داشتیم، رونق و رشد قابل توجهی در حوزه صادرات نیز داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.